Daughter of Crone | Pelituotanto | 2022

828 | Opinnäytetyön produktio-osa| Elisa Frogell

Produktion aihe oli Daughter of Crone-pelin visuaalinen, ja narratiivinen suunnittelu sekä pelin prototyypin toteutus. 

Daughter of Crone on pikseligrafiikalla toteutettu kaksiulotteinen PC-peli, joka ammentaa vaikutteita klassisista japanilaisista roolipeleistä. Peli kertoo nuoresta noidasta, joka asuu metsässä keskiaikaisen kylän liepeillä. Pelissä voi kerätä tai kasvattaa yrttejä, tehdä taikajuomia, taistella hirviöitä vastaan ja auttaa kyläläisiä heidän jokapäiväisessä elämässään.  

Pelidemon on tarkoitus esitellä valmiin pelin keskeisiä pelimekaniikoita, visuaalista ilmettä ja herätellä mielenkiintoa pelin tarinaa kohtaan. 

Pelin demo on ladattavissa osoitteesta: https://jinxedbird.itch.io/daughter-of-crone

The subject of this production was the visual and narrative development of the game: Daughter of Crone, and the prototype of the full game. 

Daughter of Crone is a PC-game with 2D pixel graphics. It is inspired by Japanese roleplaying games of the classic era. The game tells the story of a young witch, who lives in a forest on the outskirts of a medieval village. In the game you can forage or grow your own herbs, brew potions, fight monsters and help the villagers with their daily life. 

The purpose of the game demo was to showcase the central game mechanics and visuals in the game and to raise interest to the story of the game. 

The game demo is downloadable here: https://jinxedbird.itch.io/daughter-of-crone 

Tekijät:  
Elisa Frogell – Tekijätuottaja, graafikko, käsikirjoittaja, sisällöntuottaja, pelisuunnittelija ja konseptitaiteilija 

Toni Frogell – Tekijä, ohjelmoija, tekninen taiteilija, pelisuunnittelija