Siirry suoraan sisältöön

Projekti Sirkus | 2025

Iida Kuoppakangas
VIDEOPELITUOTANTO

    Toteutin lopputyönä Projekti Sirkus-työnimellä toimivan deittisimulaattori-tyyppisen visual novel –pelikonseptin. Projektin päätavoitteena oli konseptoida videopelin päähahmot, maailma ja tarina sekä kirjoittamalla että kuvittamalla. Tarkoituksenani oli tuottaa konseptimateriaalikokonaisuus peliprojektin pohjaksi. Projektin lopputuotteena on viiden “deitattavan” hahmon referenssimateriaalit, sekä UI-mockup, jotka luotiin kattavan taustatyön pohjalta. 

    Videopelikonseptin juonessa pelaaja aloittaa ensimmäisen työpäivänsä sirkuksessa, kun yksi esiintyjistä katoaa kesken esityksen. Pelin keskeisenä tehtävänä on selvittää, mitä esiintyjälle on tapahtunut, samalla kun pelaaja voi muodostaa syvemmän suhteen valitsemaansa hahmoon — valinta ohjaa tarinaa ja vaikuttaa kokonaiskokemukseen. 

    In English: 

    For my final project, I created a dating-sim–style visual novel game concept under the working title Projekti Sirkus. The main goal of the project was to conceptualize the game’s main characters, world, and story through both writing and illustration. My aim was to produce a set of concept materials to serve as a foundation for the game project. 

    The final output of the project consists of reference materials for five dateable characters, as well as a UI mockup, all created on the basis of extensive background research. 

    In the game concept’s storyline, the player begins their first day at work in a circus when one of the performers suddenly disappears in the middle of a show. The central task of the game is to uncover what happened to the performer, while the player is also able to develop a deeper relationship with a chosen character — a choice that guides the narrative and influences the overall experience. 

    Kategoriat: Graafinen tuotantoPelituotanto
    Avainsanat: