Siirry suoraan sisältöön

Graafista tuotantoa Pohjolacore-yhtyeelle | 2025

Joni Kesti
GRAAFINEN SUUNNITTELU, SISÄLLÖNTUOTANTO

    Toteutin yhtyeelleni, Pohjolacorelle, visuaalisen ilmeen ylläpidon sosiaalisessa mediassa ajanjaksolla 1.3.2024–1.4.2025. Kesällä 2024 päätimme vaihtaa nimeä ja tästä alkoi visuaalisen ilmeen suunnittelu ja ylläpito. Tähän työhön kuului seuraavia tehtäviä: visuaalinen suunnittelu, valokuvaus ja videointi, editointi, ohjaus, valaisusuunnittelu, verkkosivujen suunnittelu sekä Instagram-päivitykset (mukana olivat muun muassa Carouselit, Reelsit, Storiesit, videot ja valokuvat).

    Logo ja singlejen kannet tehty yhteistyössä veljeni Jeren kanssa. Tein ensin alustavan ideoinnin, otin kuvat ja pallottelimme tyyli-ideoita ja Jere teki niiden pohjalta logon ja kannet. Musiikkivideon tuotannossa toimin ohjaajana, valaisusuunnittelijana ja videoeditorina, kun taas kuvaajana toimi yhtyeen nykyinen kitaristi, Tomy Flydström.

    Kappaleiden Making-of-videoissa jokainen yhtyeen jäsen kuvasi materiaalia nauhoituksista, jonka pohjalta editoin valmiit videot. Suunnittelin ja toteutin myös yhtyeen verkkosivut Webnodella, joiden tarkoituksena on helpottaa keikanjärjestäjien yhteydenottoja ja materiaalin saatavuutta. Verkkosivujen kautta on mahdollista myös päästä oheistuotekauppaan, joka on toteutettu yhteistyössä unomas.fi:n kanssa.

    Instagram toimii yhtyeemme pääasiallisena kanavana, jonka kautta uudet seuraajat voivat löytää musiikkimme ja saada tietoa esimerkiksi keikoista. Otin ja editoin itse yhtyeen promokuvat, jotka julkaisin Instagramissa.

    Summary of the production:

    I managed the visual presence of my band, Pohjolacore, on Instagram during the period from March 1, 2024, to April 1, 2025. This work included the following tasks: visual design, photography and videography, editing, direction, lighting design, web design, and Instagram updates (including Carousels, Reels, Stories, videos, and photos).

    The logo and single covers were created in collaboration with my brother Jere. I initially developed the concept, took the photos, and we exchanged style ideas, from which Jere designed the logo and covers. In the music video production, I served as the director, lighting designer, and video editor, while the band’s current guitarist, Tomy Flydström, worked as the cameraman.

    For the Making-of videos of the tracks, each band member filmed some footage from the recordings, which I then edited into the final videos. I also designed and implemented the band’s website on Webnode, which aims to facilitate contact with event organizers and provide easy access to materials. Through the website, visitors can also access the merchandise store, which was created in collaboration with unomas.fi.

    Instagram serves as the band’s primary platform, through which new followers can discover our music and stay updated on events, such as concerts. I took and edited the band’s promotional photos, which were then published on Instagram.

    Kategoriat: Graafinen tuotantoIlmeet & bränditKuvitusSome-tuotantoTypografiaValokuvausVideotuotannotVisuaalinen suunnnitteluWeb-tuotanto