Siirry suoraan sisältöön

Jellyfish | Peli | 2024 

Jenna Qvickman
PELITUOTANTO

    Uppoudu syvyyksiin! 
    ”Jellyfish” on värikäs 2.5D sidescroller -peli, joka on kehitetty Unity-pelimoottorilla. Pelaaja ohjaa meduusaa, joka seikkailee kauniissa vedenalaisessa maailmassa, täynnä erilaisia esteitä ja vihollisia. Pelin tavoitteena on kulkea läpi erilaisten tasojen ja välttää vaaroja saavuttaakseen turvallisesti tason lopun. 
    Jellyfish on suunniteltu niin, että se sopii kaikenikäisille pelaajille, painottamatta liikaa yksittäisen henkilön peliosaamista, lopputuloksena ollen kaikille sisälle päästävä pelikokemus.  
    Grafiikoista 3D-assetit on mallinnettu blenderissä ja teksturoitu Substancessa, 2D -grafiikat ja animaatiot on piirretty ja nukkeanimoitu. Graafisella ilmeellä haettiin 2000-luvun PlayStation 2 ja GameCube tyylejä, jolta sen ajan tyylitellyt sarjakuvamaiset pelit näyttivät. 
    Pelissä ohjataan Jellyfishiä joka lipuu uidessaan läpi kenttien, kupla partikkelien muodostuen perään. Meren alla voi kohdata erilaisia otuksia, kuten säikähtäessään palloksi puhaltuvia pallokaloja, kivenkoloista hapuvia lonkeroita tai vaikka kimppuun hyökkääviä haikaloja! 
    Produktion tuotti yhden henkilön tiimi, pakottaen graafikon koodaamaan ja takoen tekijästä pelikehittäjän. 
     
    In English:

    Sink to the depths! 
    ”Jellyfish” is a colorful 2.5D sidescroller -game developed with the Unity game engine. The player controls a jellyfish that adventures through a beautiful underwater world filled with various obstacles and enemies. The goal of the game is to navigate through levels and avoid dangers to reach the end of each level safely. 
    Jellyfish is designed to be suitable for players of all ages, without emphasizing too heavily on individual gaming skills, bringing a gaming experience for everyone to enjoy. 
    The 3D assets were modeled in Blender and textured in Substance, while the 2D graphics and animations were drawn and puppet-animated. The graphical style aimed to emulate the stylized, cartoon-like games of the PlayStation 2 and GameCube era of the 2000s. 
    In the game, the player controls a jellyfish that glides through the levels, leaving bubble particles in its wake. Under the sea, one can encounter various creatures, such as pufferfish that inflate when startled, tentacles reaching out from crevices, and even sharks that attack! 
    The production was carried out by a one-person team, requiring the graphic artist to also handle coding, thus transforming the creator into a game developer.

    Kategoriat: Graafinen tuotantoPelituotantoVisuaalinen suunnnittelu